اسد 06, 1401 11:35 Asia/Kabul
  • روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد
    روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد

وزارت امور خارجه روسیه با رد ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی برای تماس با همتای روسی خود اعلام کرد: هیچ درخواستی از سوی واشنگتن در این‌خصوص دریافت نشده است.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گزارش‌ها درباره قصد بلینکن برای تماس تلفنی با لاوروف را تکذیب کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «به غیر از گزارش‌های رسانه‌ای، هیچ درخواستی از سوی آمریکا برای این گفتگو وجود نداشت. ما براساس رویه معمول دیپلماتیک حرکت می‌کنیم نه اظهارنظرهای رسانه‌ای».

ارتش روسیه ۲۴ فوریه/5حوت با هدف کمک به درخواست مقامات مناطق لوهانسک و دونتسک در مقابل حملات اوکراین، به این کشور حمله نظامی کرد.

از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، کشورهای اروپایی و غربی به ویژه ایالات متحده با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌اند.

با وجود کمک‌های همه‌جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.

گفت وگوی بلینکن با لاوروف برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین

کلیدواژه