شمار قربانیان سیل در پاکستان به 356 نفر رسید
(last modified 1401-05-07T06:08:35+00:00 )
اسد 07, 1401 10:38 Asia/Kabul
  • افزایش شمار جان باختگان سیل در پاکستان
    افزایش شمار جان باختگان سیل در پاکستان

شمار جان باختگان سیل در مناطق مختلف پاکستان به 356 نفر افزایش یافته است.

پیشتر شمار جان باختگان سیل در مناطق مختلف پاکستان 343  نفر اعلام شده بود.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی دنیانیوز پاکستان، بارندگی ها و سیلاب در پاکستان ویرانی هایی به بار آورده و تاکنون دست کم 356 تن بر اثر آن جان خود را از دست دادند که بیشترین تعداد قربانیان مربوط به ایالت  بلوچستان با 106 نفر و کمترین آن در اسلام آباد با 1 نفر بوده است.

براساس این گزارش، حدود 12 هزار منزل مسکونی در مناطق مختلف پاکستان بر اثرسیل  آسیب و تخریب شده است .

براساس این گزارش، نشستی با حضور کمیته ای متشکل از اعضای دولت فدرال پاکستان به ریاست "شهباز شریف" نخست وزیر درخصوص ارزیابی و تعیین خسارات ناشی از بارندگی های موسمی اخیر و سیل ناشی از آن برگزار شد.

در این نشست مقرر شد نخست وزیر پاکستان طی چهار روز آینده از تمامی مناطق آسیب دیده از سیل و بارندگی بازدید کرده و طرحهای جامع توصیه شده در این کمیته را از نزدیک بررسی کند.

نخست وزیر اسلام آباد گفت: "تغییرات اقلیمی یک واقعیت عصر حاضر است که آثار آن باعث ویرانی در تمام جهان از جمله پاکستان شده است و وظیفه همه ما از جمله مقامات ملی و مدیریت بلایای طبیعی است که با استراتژی بحران را مدیریت کنیم."

سازمان هواشناسی پاکستان هم اعلام کرد، بارندگی‌های فصلی امسال پاکستان در برخی از شهر‌های این کشور رکورد ۲۰ ساله را شکسته است.

پاکستان در فهرست آسیب‌پذیرترین کشورها در فهرست خطر جهانی آب و هوا قرار دارد که خسارات اقتصادی و انسانی ناشی از آب و هوای شدید را ثبت می‌کند.

جان باختن ۳۱۰ نفر بر اثر باران‌های موسمی در پاکستان

کلیدواژه