اسد 18, 1401 19:04 Asia/Kabul
  • هشدار روسیه درباره افزایش خطر درگیری هسته ای
    هشدار روسیه درباره افزایش خطر درگیری هسته ای

دیپلمات روس هشدار داد: استقرار سلاح های هسته‌ای آمریکا در کشورهای غیرهسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ،خطر درگیری هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، «ایگور ویشنوتسکی» معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) اظهار کرد: یک کمپین نظامی ترکیبی به صورت علنی علیه روسیه به راه افتاده و روسیه مجبور است از حق مشروع خود برای تضمین منافع اساسی امنیتی دفاع کند که مملو از لغزش به سمت درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای است. 

ویشنوتسکی افزود: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورهای غیرهسته‌ای ناتو مستقر است و فعالیت‌های آموزشی با هدف تمرین استفاده از این سلاح ها، شامل اعضای غیرهسته‌ای ناتو می‌شود.

این دیپلمات روس ادامه داد: چنین اقداماتی که مغایر با مواد 1 و 2 معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، نه تنها  بر امنیت اروپا و جهان تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه خطر درگیری هسته‌ای را افزایش می‌دهد و تلاش‌های خلع سلاح هسته‌ای را مختل می‌کند.

دولت روسیه در ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادهای ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادها رد شدند.

هشدار روسیه به وقوع جنگ هسته‌ای

کلیدواژه