اسد 31, 1401 16:55 Asia/Kabul
  • زلنسکی برای گفت‌وگو با روسیه خط قرمز تعیین کرد
    زلنسکی برای گفت‌وگو با روسیه خط قرمز تعیین کرد

رئیس‌جمهور اوکراین گفت اگر اسرای جنگی این کشور تحت محاکمه قرار گیرند، دیگر گفت‌وگوی صلح با روسیه انجام نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد: اگر اسرای جنگی اوکراینی تحت آنچه وی «محاکمه نمایشی» خواند، قرار گیرند، دیگر گفت‌وگوی صلح با روسیه انجام نخواهد شد.

مقامات جمهوری خلق دونتسک (DPR) گفتند که در حال برنامه‌ریزی دادگاه‌هایی برای جنایات جنگی مشکوک نیروهای اوکراینی هستند، از جمله گردان آزوف که در صفوف آن افرادی با دیدگاه‌های آشکار ناسیونالیستی و نئونازی هستند.

زلنسکی گفت: «اگر این محاکمه نمایشی نفرت‌انگیز برگزار شود. این خطی خواهد بود که فراتر از آن هرگونه مذاکره غیرممکن است و اوکراین هرگونه مذاکره را قطع خواهد کرد».

اظهارات زلنسکی پس از آن است که عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا می‌شد قفس‌های بزرگی را در حال نصب روی صحنه فیلارمونیک ماریوپل نشان می‌دهد. سرویس اطلاعات نظامی اوکراین مدعی بود که از این قفس‌ها برای اسکان سربازان اوکراینی که توسط نیروهای روسیه و دونباس در جریان محاصره کارخانه فولاد آزوف‌استال در ماریوپل اسیر شده‌اند، استفاده می‌شود.

فوریه ۲۰۲۲، کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست.

زلنسکی مذاکرات مستقیم با پوتین را خواستار شد

کلیدواژه