سنبله 02, 1401 13:41 Asia/Kabul
  • افزایش خشونت های پلیس آمریکا علیه مسلمانان
    افزایش خشونت های پلیس آمریکا علیه مسلمانان

تحقیقات دانشگاه رایس آمریکا نشان می دهد مسلمانان در آمریکا به دلیل دین خود پنج برابر بیشتر از پیروان سایر ادیان در معرض خشونت های پلیس این کشور قرار می گیرند.

به گزارش رادیو دری؛ نشریه بریتانیایی میدل ایست آی روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: بر اساس تحقیقات دانشگاه رایس، به طور خاص، بزرگسالان مسلمانی که سیاهپوست، اهل خاورمیانه، عرب یا شمال آفریقا هستند، بیشتر از مسلمانانی که سفیدپوست هستند به دلیل مذهبشان مورد اذیت و آزار پلیس قرار می گیرند.

این درصد کلی در میان بزرگسالان آمریکایی 3.8 درصد تخمین زده شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که افراد مسلمان پنج برابر بیشتر بگویند به دلیل مذهبشان از سوی پلیس آزار شده اند.

«جوهره فرگوسن» نویسنده اصلی این مطالعه و دانشجوی دکترای جامعه ‌شناسی در دانشگاه رایس گفت: ما معتقدیم این موضوع مهمی است که باید بررسی شود و می ‌تواند به ما در درک ارتباط بین مذهب و نژاد در تجربیات آزار و اذیت ناشی از پلیس کمک کند.

روابط بین اقلیت مسلمان و پلیس آمریکا همواره پرتنش بوده است و بسیاری از مسلمانان نیز به دلیل نظارت های مربوط به دوران پس از حادثه 11 سپتامبر که توسط پلیس انجام شد، به نیروی پلیس بی اعتماد هستند.

برگی دیگر از جنایات پلیس آمریکا

یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس آمریکا شد

کلیدواژه