قوس 13, 1395 08:40 Asia/Kabul
  • درخواست 4 میلیون آمریکایی از مجمع برگزینندگان رئیس‌جمهور آمریکا

بیش از چهار میلیون آمریکایی با امضای طوماری از اعضای مجمع برگزینندگان رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا به‌جای ترامپ به کلینتون رأی بدهند و ریاست کاخ سفید را به نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات بدهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  چهار میلیون و 700 نفر از مردم آمریکا با امضای یک طومار در سایت «Change.org»، از مجمع برگزینندگان رئیس جمهور آمریکا موسوم به الکترال کالج خواستند  تا به‌جای «دونالد ترامپ»، از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کنند و با رأی به کلینتون، وی را به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، نوشتن این طومار توسط «دنیل برزنوف» استاد دانشگاه ایالت کالیفرنیا و در تاریخ 10 نوامبر آغاز شد.

گفتنی است، آرای مردمی کسب‌شده برای  کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا 2.5 میلیون بیش از آرای ترامپ بود.

اگر تمام اعضای این مجمع طبق خواسته ایالت خود رأی بدهند، در این صورت ترامپ رئیس جمهور می‌شود اما اعضای 14 ایالت در مجمع می‌توانند به‌نفع کلینتون رأی بدهند بدون آنکه هیچ مجازات قانونی برای آنها وجود داشته باشد.

مردم آمریکا در طومار خود نوشته‌اند که از 149 عضو مجمع که در این 14 ایالت هستند می‌خواهند که آرای ایالتی خود را نادیده بگیرند و به‌نفع کلینتون رأی بدهند.

حامیان کلینتون تأکید دارند که ترامپ صلاحیت خدمت ندارد و انتخاب او به‌عنوان رئیس جمهور برای مردم آمریکا خطرناک است.

طرفداران کلینتون می گویند، از آنجایی که کاندیدشان پیروز کسب آرای مردمی بوده است، باید رئیس جمهور شود.

تعدادی از اعضای مجمع برگزینندگان آمریکا نیز یک کمپین داخلی راه انداخته‌اند تا همکاران خود را متقاعد کنند که به‌جای ترامپ به کلینتون رأی بدهند.

 

کلیدواژه