سنبله 13, 1401 12:29 Asia/Kabul
  • جدیدترین آمار جان باختگان و مصدومان سیل در پاکستان
    جدیدترین آمار جان باختگان و مصدومان سیل در پاکستان

57 نفر دیگر از مردم پاکستان بر اثر سیل در این کشور جان باختند.

به گزارش رادیو دری به نقل از نشریه دان پاکستان، سرازیر شدن سیل از سد بیراج و بالا آمدن سطح آب در دریاچه منچر، منطقه "دادو" در ایالت سند پاکستان را با خطر نابودی گسترده مواجه کرده است.

براساس این گزارش، 57 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر بالا آمدن آب در این مناطق جان باختند که شمار جان باختگان سیل در پاکستان به هزار 265  نفرافزایش یافته است. مصدومان هم به بیش از 1700 نفر رسیده است.

به گزارش اداره هواشناسی پاکستان، سیلابی به میزان 559 هزار و 988 متر مکعب در ساعت 6 بامداد امروز از سد سوکور واقع در ایالت  سند پاکستان عبور کرده است.

براساس این گزارش اوضاع  در منطقه جوهی ایالت سند به دلیل حرکت آب بسمت مزارع و محصولات کشاورزی  که پیش از این نیز به زیر آب رفته بود، بدتر شده است.

در همین حال  سیل ویرانگر در پاکستان در روزهای گذشته خسارت جدی به زیرساخت‌ها و منازل مردم این کشور به ویژه در ایالت های پنجاب و لاهور هم وارد کرده است که امداد رسانی به سیل زدگان ادامه دارد.

دولت پاکستان کمک‌هایی از کشورهای مختلف جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران، قطر، فرانسه، امارات، ترکیه و نیز سازمان ملل دریافت کرده است. در همین حال، گروه‌های مردمی در پاکستان با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و به طور داوطلبانه فعالیت‌های بشردوستانه خود را در مناطق سیل‌زده شروع کرده‌اند. 

 بیش از 3 هزار کیلومتر از جاده‌های ارتباطی در سراسر پاکستان آسیب دیده، بیش از 150 پل ارتباطی بین جاده‌ای در این کشور از بین رفته و این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در فرایند امدادرسانی شده است. 

منابع خبری پاکستانی گزارش دادند، این موضوع در آینده نزدیک مشکلات زیادی برای پاکستان در زمینه امنیت غذایی به‌‌وجود خواهد آورد.

 دولت پاکستان اعلام کرده برای بازسازی مناطق آسیب دیده این کشور و همچنین امدادرسانی به مردم به بیش از 10 میلیارد دلار نیازمند است. همه نهادهای دولتی در پاکستان از جمله ارتش و نیروهای پلیس در فرایند امدادرسانی به سیل‌زدگان شرکت دارند.

به دنبال سیل بی سابقه در پاکستان سازمان ملل خواستار کمک فوری به بیش از ۳۰ میلیون سیل زده پاکستانی شد.

۱۰ میلیارد دلار برآورد خسارت اولیه سیل در پاکستان

افزایش قربانیان سیل در پاکستان

کمک‌های بشردوستانه ایران برای سیل‌زدگان پاکستان

کلیدواژه