سنبله 19, 1401 08:10 Asia/Kabul
  • گوترش: پاکستان به کمک جامعه جهانی نیاز دارد
    گوترش: پاکستان به کمک جامعه جهانی نیاز دارد

دبیرکل سازمان ملل، بسیج جامعه جهانی را برای کمک به پاکستان برای مقابله با سیل و پیامد‌های اقتصادی ناشی از آن خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل که با هدف بازدید از مناطق سیل زده به پاکستان سفر کرده است، روز جمعه در دیدار با شهباز شریف نخست وزیر این کشور آخرین مسائل پیش روی پاکستان به علت سیل بی سابقه اخیر را مورد بررسی قرار داد.

وی که به همراه مقامات پاکستانی از مقر فرماندهی عملیات نجات و امداد سیل این کشور بازدید کرد، در یک نشست خبری گفت: پاکستان برای انجام اقدامات امداد و نجات و همچنین مقابله با چالش بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل اخیر به حمایت مالی گسترده جامعه جهانی نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه پاکستان سهم چندانی در تولید و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به عنوان مهمترین دلیل تغییرات اقلیمی ندارد افزود: کشور‌هایی که بیشترین انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را دارند باید با حمایت گسترده از پاکستان برای مقابله با این فاجعه، عدالت را رعایت کنند.

آنتونیو گوترش با اشاره به خسارت‌های زیاد پاکستان از سیل به ویژه ویران شدن بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه و تحت تاثیر قرار گرفتن ۳۳ میلیون نفر تاکید کرد: جامعه بین المللی باید هر آنچه را که ممکن است را برای حمایت از مردم پاکستان به دلیل از دست دادن خانه، شغل و محصولات کشاورزی بسیج کنند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین پس از دیدار با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سازمان ملل تمام تلاش خود برای جمع آوری کمک‌های مالی به پاکستان در راستای برون رفت این کشور از وضعیت وخیم فعلی را به کار خواهد گرفت.

بازدید از مناطق سیل زده، دیدار با خانواده‌های قربانیان سیل اخیر از دیگر برنامه‌های دبیر کل سازمان ملل در سفر دو روزه به پاکستان است.

جدیدترین آمار جان باختگان و مصدومان سیل در پاکستان

کلیدواژه