انتقاد روسیه از بیانیه "بی موقع" سه کشور اروپایی درباره ایران
(last modified 1401-06-20T05:11:33+00:00 )
سنبله 20, 1401 09:41 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از بیانیه \
    انتقاد روسیه از بیانیه \"بی موقع\" سه کشور اروپایی درباره ایران

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین از بیانیه روز شنبه سه کشور اروپایی درباره ایران انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از بیانیه روز شنبه سه کشور اروپایی درباره ایران، صدور آن را در زمان حساس مذاکرات وین و در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی "بی موقع" توصیف کرد.

به دنبال صدور این بیانیه اروپایی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما با سه کشور اروپایی موافقیم که نباید احیای برجام مشروط به مختومه اعلام‌کردن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون کشف ذرات اورانیوم در سه سایت هسته‌ای ایران باشد.

این سخنگوافزود: زمانی که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام گزارش داد که مسائل باقی مانده با ایران به صورت روشن حل و فصل شده است، آن وقت ما انتظار داریم که این پرونده ایران از دستور کار شورای حکام خارج شود.

این درحالی است که جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت هسته‌ای ایران نشان داد که طرح ادعاهای تکراری و مانور رسانه‌ای روی آن با هدف ایجاد تعلل و ابهام در روند مذاکرات هسته‌ای ایران، همچنان ترفندی است که تروئیکای اروپا و کاخ سفید در ماه های گذشته در پیش گرفته اند.

واکنش ایران به بیانیه غیرسازنده تروئیکای اروپایی

کلیدواژه