سنبله 20, 1401 19:23 Asia/Kabul
  • روسیه: مخالف مذاکره با اوکراین نیستیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت :مسکو با مذاکره با اوکراین مخالفتی ندارد

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌اش وارد هفتمین ماه شده و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

 وزیر امور خارجه روسیه ، روز یکشنبه در گفتگو با  شبکه تلویزیونی "روسیا- یک " گفت: مسکو با مذاکره با اوکراین مخالفتی ندارد اما تاخیر در این امر توسط کی‌یف، روند دستیابی به توافق را پیچیده و دشوارخواهد کرد.

 سرگئی لاوروف ، روز یکشنبه به نقل از "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه، درباره موضع مسکو نسبت به اوکراین گفت: "کسانی که از مذاکره سرباز می زنند، باید درک کنند که هر اندازه بیشتر این روند را به تاخیر اندازند، مذاکره برای خودشان دشوارتر خواهد شد ".

«الکساندر دارچیف» مدیر بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه نیزدر گفتگو با خبرگزاری تاس گفت: به غیر از کمک مالی و نظامی عمده و همچنین حمایت معنوی از دولت اوکراین، آمریکایی‌ها به تدریج تبدیل به یک طرف مستقیم در جنگ می‌شوند. 

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ،وادار کردن اوکراین به بازگشت به مذاکرات با روسیه را بهترین راه حل  برای آمریکا، به منظور جلوگیری از تکرارتجربه شکست تحقیرآمیزاین کشور در افغانستان، دانست.

تحولات اوکراین؛ هشدار درباره افزایش خطر درگیری مستقیم روسیه و ناتو