سنبله 22, 1401 08:45 Asia/Kabul
  • گسترش بیماری عفونی در پاکستان، پس از سیل
    گسترش بیماری عفونی در پاکستان، پس از سیل

بیماری عفونی تب دنگی، پس از سیل در پاکستان گسترش یافته است.

پاکستان در روزهای اخیر شاهدی بارش باران شدید و جاری شدن سیل بود. این سیل، علاوه بر تلفات و خسارات مالی سنگین، اکنون به شیوع بیماری های عفونی از جمله تب دنگی که از طریق پشه منتقل می شود، منجر شده است.

به گزارش رادیو دری، در یک ماه گذشته بیش از ۱۱۰۰ مورد ابتلا به تب دنگی در شهر‌های اسلام آباد و راولپندی گزارش شده است. ابتلای این تعداد از شهروندان پاکستانی در عرض یک ماه، در این کشور بی سابقه قلمداد می شود.

شناسایی  ۱۰۶ مورد بیمار مبتلا تب دنگی در پایتخت پاکستان در  جمعه گذشته موجب شد تا وزارت بهداشت پاکستان در اسلام آباد وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به دستور وزارت بهداشت، تمامی بیمارستان‌ها موظف بستری بیماران مبتلا به دنگی شده اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، در یک هفته گذشته ۸۶ مورد ابتلا به تب «تفوئید» در اسلام آباد پایتخت پاکستان گزارش شده است.

در ایالت سند پاکستان نیز که بیشتر از سایر مناطق این کشور درگیر سیل و آبگرفتگی است، گزارش‌هایی از افزایش شیوع تب دنگی و مالاریا دریافت شده است. تعداد مبتلایان به این بیماری ها در کراچی و حیدر بالاتر از سایر شهرهای این ولایت بوده است. در یک ماه  و نیم گذشته 17 تن از مبتلایان به تب دنگی در کراچی جان باخته اند.

در ایالت خیبرپختونخوا نیز تعداد بیماران مبتلا به تب دنگی ۲۳۹۷ نفر گزارش شده است. ۴ بیمار مبتلایان خود را از دست داده اند

به گزارش منابع بیمارستانی در پاکستان، پس از سیل اخیر تعداد مبتلایان به مالاریا و بیماری هایی نظیر اسهال به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار رسمی، در سیل اخیر ، یک هزار و ۴۰۰ نفر جان باخته و ۱۲ هزار و ۷۲۸ تَن نیز مصدوم شده اند.

افزایش قربانیان سیل در پاکستان

کلیدواژه