سنبله 29, 1401 11:44 Asia/Kabul
  • گوترش: جهان در وضعیت بسیار خطرناکی است
    گوترش: جهان در وضعیت بسیار خطرناکی است

دبیرکل سازمان ملل در خصوص اینکه جهان در "خطری بزرگ و جدی" قرار دارد، هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار درباره اینکه جهان در "خطری بزرگ و جدی" قرار دارد، گفت، رهبرانی که برای نخستین بار در سه سال اخیر به صورت حضوری با یکدیگر دیدار می‌کنند باید با درگیری‌ها، فجایع مربوط به تغییر اقلیمی و افزایش فقر و نابرابری مقابله کرده و به تفرقه‌ها در بین قدرت‌های بزرگ که از زمان حمله روسیه به اوکراین وخیم‌تر شده، رسیدگی کنند.

گوترش نه تنها به وظیفه "خطیر" نجات زمین که "به معنای واقعی کلمه در آتش است" اشاره کرد، بلکه بر مقابله با پاندمی کرونا نیز تاکید داشت.

گوترش سخنرانی خود تحت عنوان "وضعیت جهان" را امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ایراد خواهد کرد.

گوترش روز دوشنبه نیز برای ترویج اهداف سازمان ملل تا سال ۲۰۳۰ از جمله پایان دادن به فقر شدید، تضمین برابری آموزش برای همه کودکان گفت: بسیاری از خطرات بزرگ و جدی جهان ما را وسوسه می‌کنند که اولویت‌های توسعه بلند مدت را کنار بگذاریم. اما برخی مسائل از جمله آموزش، اشتغال، برابری کامل برای زنان و دختران، خدمات درمانی جامع و مقابله با بحران تغییر اقلیمی مسائلی نیستند که بتوانند منتظر بمانند.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امروز سه شنبه با حضور رهبران جهان  برگزار می‌شود.

گوترش: دیپلماسی بهترین مسیر برای رسیدن به جهانی بهتر است

کلیدواژه