میزان 07, 1401 13:58 Asia/Kabul
  • ادامه رویکرد مداخله جویانه آمریکا درباره جنگ اوکراین
    ادامه رویکرد مداخله جویانه آمریکا درباره جنگ اوکراین

آمریکا در ادامه رویکرد مداخله جویانه اش درباره جنگ اوکراین، از ارسال تسلیحات آمریکایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار به این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه الجزیره، آمریکا اعلام کرده است که تسلیحات آمریکایی شامل پرتابگر‌های هیمارس، صد‌ها خودرو نظامی و پهپاد و به ارزش 1.1 میلیارد دلار به اوکراین ارسال می شود. 

گفتنی است شبکه سی ان بی سی روز چهارشنبه فاش کرده بود، انبار‌های تسلیحاتی که آمریکا و اروپا برای ارسال تسلیحات به اوکراین در نظر گرفته بودند، در حال تمام شدن هستند.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش وارد هشتمین ماه شده و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌ های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

لاوروف: ارسال تسلیحات به اوکراین جنگ را طولانی می کند

کلیدواژه