میزان 07, 1401 16:21 Asia/Kabul
  • پوتین روز جمعه الحاق مناطق دونباس را امضا می‌کند
    پوتین روز جمعه الحاق مناطق دونباس را امضا می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه سند الحاق مناطق دونباس به این کشور را امضا می کند.

به گزارش رادیو دری؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  گفت: «فردا، جمعه میزبان مراسم امضای توافقنامه ورود سرزمین‌های جدید به روسیه خواهیم بود و  پوتین، فردا در مسکو با سران مناطق آزاد شده دیدار خواهد کرد».

پسکوف افزود: « پوتین روز جمعه در مراسم امضای سند الحاق مناطق جدید به روسیه شرکت و سند الحاق [مناطق دونباس] به روسیه را امضا خواهد کرد».

سخنگوی کرملین با اشاره به اعلام نظر بیش از ۹۵ درصد ساکنان مناطق لوهانسک، دونتسک، خِرسون و زاپروژیا برای جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه اظهار کرد: «تصمیم برای الحاق چهار منطقه تحت کنترل روسیه در اوکراین، فردا نهایی می‌شود».

همزمان با این تحولات، بامداد امروز  رسانه‌های روسی با انتشار نتایج همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا اعلام کردند که در تمام این مناطق بیش از ۹۵ درصد مردم خواستار الحاق به روسیه و جدایی از اوکراین هستند.

برخی از سران ارشد اروپایی در اظهاراتی که حاکی از عصبانیت آنها از تمایل ساکنان شرق اوکراین برای الحاق به روسیه است، نتایج همه‌پرسی در مناطق دونباس را رد کرده اند.

آغاز همه پرسی الحاق دونباس به روسیه 

نتایج اولیه همه‌پرسی‌های الحاق به روسیه

کلیدواژه