میزان 08, 1401 12:54 Asia/Kabul
  • جنگ اوکراین نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است
    جنگ اوکراین نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که جنگ اوکراین و همچنین درگیری‌ها در مرزهای جمهوری‌های استقلال یافته نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان یک کنفرانس ویدئویی با سران سرویس‌ های اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) که از جمهوری‌های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی هستند، اعلام کرد، مشاهده آنچه اکنون در جنگ اوکراین و در مرزهای برخی دیگر از کشورهای مستقل مشترک المنافع رخ می دهد، نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

ولادیمیر پوتین با اشاره به اینکه درگیری بین اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال‌های گذشته شدت یافته است، افزود: کشورهای غربی بر روی سناریوهایی برای ایجاد درگیری‌ های جدید بین اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع کار می‌ کنند.  

جنگ اوکراین با همه پیامدهای گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی اش وارد هشتمین ماه خود شده است و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

روسیه  اعلام کرده است که با مذاکره با اوکراین مخالفتی ندارد اما تاخیر در این امر توسط کی‌یف، روند دستیابی به توافق را پیچیده و دشوارخواهد کرد.

از طرف دیگر کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌ های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

ارتش روسیه با هدف کمک به درخواست مقامات مناطق لوهانسک و دونتسک در مقابل حملات اوکراین، 24 فوریه به این کشور حمله کرد.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

اردوغان: پوتین در پی پایان جنگ در اوکراین است

روسیه: اروپا با کمک به اوکراین، جنگ را طولانی می‌کند

وزیر دفاع اوکراین به فرسودگی ارتش کشورش در جنگ با روسیه اذعان کرد

کلیدواژه