پیام گوترش به سیکا: آسیا برای ایجاد اعتماد منطقه ای بیش از همیشه بکوشد
(last modified 1401-07-21T11:36:15+00:00 )
میزان 21, 1401 16:06 Asia/Kabul
  • پیام گوترش به سیکا: آسیا برای ایجاد اعتماد منطقه ای بیش از همیشه بکوشد
    پیام گوترش به سیکا: آسیا برای ایجاد اعتماد منطقه ای بیش از همیشه بکوشد

دبیرکل سازمان ملل متحد با ارسال پیامی به نشست سران کشورهای عضو تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) تاکید کرد: در چنین وضعیت بسیار چالش برانگیز، تلاش‌ های منطقه‌ ای به منظور ایجاد اعتماد و اطمینان بیش از همیشه ضروری است.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با ارسال پیامی به ششمین نشست سران کشورهای عضو تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در آستانه اعلام کرد: سیکا در 30 سال گذشته تبدیل به نهادی مهم برای گفت و گو بین کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

ششمین نشست سران کشورهای عضو تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در آستانه آغاز شد.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود. 

همچنین، قرار است در این زمینه بیانیه‌ ای با عنوان بیانیه آستانه در تبدیل سیکا به تصویب سران کشور‌های عضو برسد.

 با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ ای این اجلاس از وضعیت فعلی به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ای کلید خواهد خورد.

قزاقستان از 2020 ریاست کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا را برعهده دارد و پیش از آن کشور‌های ترکیه، چین و تاجیکستان ریاست این سازمان را برعهده داشتند.

آغاز نشست سران "سیکا" در قزاقستان

برای حضور در اجلاس سیکا؛ رئیسی وارد آستانه شد

کلیدواژه