میزان 24, 1401 09:50 Asia/Kabul
  • تاسیسات فوق سری نجات رئیس جمهور آمریکا در صورت حمله اتمی
    تاسیسات فوق سری نجات رئیس جمهور آمریکا در صورت حمله اتمی

رسانه‌های آمریکایی همزمان با نگرانی‌ها از حمله اتمی روسیه، به پناهگاه ویژه عملیات اتمی برای نجات جان رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور اشاره کردند.

به گزارش رادیو دری، وبگاه «واشنگتن اگزمینر» روز شنبه به نقل از هفته نامه «نیوزویک» نوشت، در صورت  یک حمله اتمی، جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا به یک مجتمع کمتر شناخته شده در داخل کوهی نزدیک «بلو ریج» بین ایالت پنسیلوانیا و مریلند  منتقل می شود.

براساس این گزارش، مجتمع کوهستانی «راون راک» که نزدیک بلو ریج در پنسیلوانیا قرار دارد، یک کوه عظیم و توخالی است و می‌تو‌ان گفت که این مکان خود یک شهر مستقل با ساختمان‌های جداگانه، ساختمان‌های سه طبقه است که داخل این کوه ساخته شده‌اند.

تاسیسات فوق سری نجات رئیس جمهور آمریکا در صورت حمله اتمی

قدمت این پناهگاه به دهه چهل میلادی  برمی‌گردد و تا دهه پنجاه تکمیل نشده بود، تاسیسات «آر» که نام مستعار این مکان بوده  برای یک حمله اتمی طراحی شده است. برخی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در ماجرای ۱۱ سپتامبر به این تاسیسات انتقال یافتند.

جنگ روسیه در اوکراین، این نگرانی را در میان مقامات غربی ایجاد می‌کند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قصد دارد در صورت نیاز از سلاح اتمی استفاده کند.

پیشتر پوتین پس از امضای فرمان بسیج  برای افزایش نیروهای ارتش روسیه به ناتو هشدار داد که کشورش  ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. 

بحث در سنای آمریکا درخصوص اختیارات «ترامپ» برای صدور دستور حمله اتمی

کلیدواژه