میزان 26, 1401 16:45 Asia/Kabul
  • انهدام ۳۰ درصد از نیروگاه‌های برق اوکراین
    انهدام ۳۰ درصد از نیروگاه‌های برق اوکراین

رئیس جمهوری اوکراین از نابودی 30 درصد تأسیسات تولید برق و نیروگاه‌های این کشور در عملیات‌های روسیه در یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: نابودی حدود یک سوم نیروگاه‌های برق اوکراین در جریان عملیات‌های اخیر روسیه، منجر به قطعی برق گسترده در این کشور شده است.

زلنسکی نوشته است: «از دهم اکتبر تا امروز ۳۰ درصد نیروگاه‌های اوکراین تخریب شده‌اند که منجر به قطعی گسترده برق در سراسر کشور شد؛ جایی برای مذاکره [با فدراسیون روسیه] وجود ندارد».

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که تأسیسات کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین و سامانه های انرژی این کشور را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای این عملیات محقق شدند.

رسانه‌های محلی امروز نیز از دومین روز متوالی حملات روسیه به پایتخت اوکراین خبر دادند اما به این موضوع که نوع حملات موشکی بوده یا پهپادی، اشاره‌ای نکرده‌اند.

به گفته منابع غربی، گزارش‌های اولیه از حملات روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین حکایت دارد و گزارش‌هایی درباره قطع برق در مناطقی از اوکراین مخابره شده است.

زلنسکی مذاکرات مستقیم با پوتین را خواستار شد

اتمام ذخایر مهمات آمریکا برای کمک به اوکراین

کلیدواژه