میزان 29, 1401 16:36 Asia/Kabul
  • رد صلاحیت عمران خان برای دستیابی به پست دولتی
    رد صلاحیت عمران خان برای دستیابی به پست دولتی

کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه صلاحیت عمران خان نخست وزیر پیشین را برای برعهده گرفتن مشاغل و پست‌های دولتی، تائید نکرد.

دلیل رد صلاحیت عمران خان برای مشاغل و پست های دولتی، اتهامات فروش غیرمجاز هدایای دولتی دریافتی از سران کشورهای دیگر و شخصیت های برجسته خارجی عنوان شده است.

عمران‌خان که آوریل گذشته با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس از مقام نخست وزیری پاکستان کنار گذاشته‌ شده بود، حاضر نشد تا دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد و مصرانه برگزاری انتخابات زودهنگام را مطالبه می‌کند. 

نخست وزیر برکنار شده پاکستان در ماه‌های اخیر، انحلال پارلمان ملی و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب نشینی از مخالفت با دولت شهباز شریف و یا پایان بن بست سیاسی در کشور اعلام کرده است.

به گزارش رادیو دری ازرسانه‌های پاکستانی؛ پیروزی حزب عمران‌خان به عنوان جناح مخالف دولت در پاکستان در دومین مرحله انتخابات میان دوره‌ای حاکی از چالش بالقوه برای حزب حاکم این کشور و احزاب متحد آن است درحالی که مخالفان اصرار بر برگزاری انتخابات زودهنگام و بدست گرفتن مجدد قدرت در پاکستان دارند.

دومین مرحله انتخابات میان دوره‌ای پاکستان برای تعیین تکلیف ۱۱ کرسی پارلمان ملی و ایالتی در شهرهای مختلف از جمله پیشاور، کراچی و مولتان برگزار شد که طی آن کاندیداهای حزب "تحریک انصاف" به رهبری «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان ۸ کرسی از جمله ۶ کرسی مجلس ملی را از آن خود کردند.  

در انتخابات روز گذشته جدای از قدرت نمایی حزب تحریک انصاف، حزب مسلم لیگ نواز به عنوان رهبر دولت ائتلافی پاکستان تنها یک کرسی در مجلس ایالتی و حزب مردم نیز ۲ کرسی مجلس ملی را از آن خود کرد.  

پیروزی حزب عمران خان و بازگشت امیدواری برای کسب قدرت

کلیدواژه