عقرب 10, 1401 08:46 Asia/Kabul
  • رابرت مالی: ممکن است روزی به توافق با ایران دست یابیم
    رابرت مالی: ممکن است روزی به توافق با ایران دست یابیم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر ترجیح دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور بر رویکرد دیپلماسی در قبال ایران گفت: «ممکن است روزی به توافق به ایران دست یابیم.»

به گزارش رادیو دری، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه افزود: «واشنگتن به امید اینکه روزی ممکن است توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود، دست‌هایش را نمی‌بندد.»

براساس این گزارش، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در سخنانی از تلاش های دولت بایدن برای انجام گفتگوهای غیرمستقیم با ایران دفاع کرد و گفت: دولت بایدن تلاش های دیپلماتیک را ترجیح می دهد.

«رابرت مالی» با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران خاطرنشان کرد، دوباره تاکید می کنم که ترجیح ما دیپلماسی در کنار ابزار فشار و تحریم است اما در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک همه گزینه های روی میز خواهد بود.

واشنگتن در دوره زمامداری "دونالد ترامپ" با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد؛ «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

واعظی: با اجرای تعهدات برجامی طرف مقابل ایران نیز به تعهدات خود عمل می کند

کلیدواژه