عقرب 15, 1401 08:40 Asia/Kabul
  • کشته شدن بیش از 350 نظامی اوکراینی طی عملیات نظامی روسیه در اوکراین
    کشته شدن بیش از 350 نظامی اوکراینی طی عملیات نظامی روسیه در اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن بیش از 350 نظامی اوکراینی و زخمی شدن 60 نظامی دیگر در عملیات ویژه نیروهای روس در اوکراین در چند ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای روس طی عملیات ویژه در اوکراین، تلاش نیروهای اوکراین برای انجام حملات در همه محورها را خنثی کرده و کارخانه ساخت موشک و سه کارگاه ساخت راکت در این کشور را منهدم کردند. 

ایگور کوناشنکوف افزود: نیروهای روس طی عملیات ویژه در اوکراین، بیش از 110 نظامی اوکراینی را هم به اسارت گرفتند.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش نهمین ماه خود را می گذراند و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه با هدف کمک به درخواست مقامات مناطق لوهانسک و دونتسک در مقابل حملات اوکراین، 24 فوریه/5حوت به این کشور حمله کرد.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

از طرف دیگر کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

روسیه: حدود سه هزار نظامی اوکراینی در جنگ کشته شدند

کلیدواژه