عقرب 15, 1401 09:16 Asia/Kabul
  • پلیس پاکستان به دنبال آشوبگران در اسلام آباد
    پلیس پاکستان به دنبال آشوبگران در اسلام آباد

پلیس پاکستان راهکار‌هایی برای کنترل آشوبگران و اشرار در جریان راهپیمایی اعتراض آمیز در مناطق مختلف این کشور از جمله شهر‌های اسلام آباد و راولپندی در نظر گرفته است.

در روزهای اخیر مناطق مختلف پاکستان شاهد تظاهرات ضد دولتی و طرفداران «عمران خان» نخست وزیر برکنار شده این کشور است.

به گزارش رادیو دری، پلیس پاکستان در نظر دارد تا از طریق دوربین‌های مدار بسته و ویدئو‌های گوشی‌های همراه، عاملان آتش سوزی و آسیب رساندن به اموال عمومی را شناسایی کند.

به گفته پلیس پاکستان، ویدئو‌های دریافتی برای تأیید به پایگاه ملی و مرجع ثبت ملی پاکستان (NADRA) ارسال می‌شود و پس از شناسایی اطلاعات اشرار با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

پس از سوء قصد روز پنجشنبه به عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان در راهپیمایی ضد دولتی، وی بلافاصله مدعی شد، شهباز شریف نخست وزیر، وزیر کشور و یک مقام اطلاعاتی در حادثه ترور او دست داشته‌اند.

شهباز شریف  نخست‌وزیر پاکستان ضمن رد این ادعا  تاکید کرد: اگر عمران خان بتواند مدرکی دال بر دست داشتن دولت در ترورش ارائه کند، وی از سمتش استعفا می‌دهد.

واکنش نخست وزیر پاکستان به ادعای عمران خان

یک روز پس از هدف قرار گرفتن عمران خان در تجمعی اعتراضی، مردم معترض در پاکستان به خیابان‌ها آمدند. هواداران عمران خان مقابل بیمارستانی که در آن بستری است دسته‌های گل گذاشتند و نیرو‌های امنیتی مراقب اوضاع هستند.

در همین حال  پس از رد صلاحیت عمران خان توسط کمیسیون انتخابات پاکستان، دادگاه عالی لاهور اعلام کرد، دادخواست برکناری وی را از ریاست حزب تحریک انصاف بررسی می‌کند.

عمران خان هدف سوءقصد قرار گرفت

درخواست عمران خان از طرفدارانش برای تظاهرات به سمت اسلام آباد

کلیدواژه