عقرب 15, 1401 15:47 Asia/Kabul
  • لغو ممنوع التصویری « عمران خان » در پاکستان
    لغو ممنوع التصویری « عمران خان » در پاکستان

ممنوع التصویری « عمران خان » نخست وزیر سابق پاکستان در رسانه‌های تصویری پاکستان لغو شد.

سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های الکترونیکی پاکستان جمعه هفته گذشته با صدور بیانیه  ای  کانال‌های خبری را از پخش نشست مطبوعاتی «عمران خان »منع کرده بود.

به گزارش رادیو دری ،« شهباز شریف »نخست وزیر پاکستان امروز یک شنبه به سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های الکترونیکی این کشور دستور داد تا ممنوعیت پخش یا بازپخش کنفرانس‌های مطبوعاتی «عمران خان» از طریق کانل‌های تلویزیونی لغو شود.

پنج شنبه گذشته کاروان « عمران خان» ، نخست وزیر سابق پاکستان هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت و عمران خان از ناحیه دو پا زخمی و یکی از همراهانش کشته شد.

در روزهای اخیر مناطق مختلف پاکستان شاهد تظاهرات ضد دولتی و طرفداران «عمران خان » نخست وزیر برکنار شده این کشور است .

عمران خان در نخستین نشست مطبوعاتی خود پس از سوءقصد، مدعی شده بود شهباز شریف، وزیر کشور و یک افسر ارشد نظامی پاکستان در حمله علیه او دخیل بودند و از آنها خواسته بود فوراً استعفا دهند تا زمینه تحقیقات منصفانه درباره این حادثه فراهم شود. که این ادعا از طرف شهباز شریف رد شده است .

«عمران‌ خان» یکشنبه دهم آوریل گذشته با 174 رای مثبت از مجموع 342 رای ماخوذه در پارلمان از سمت خود برکنار و شهباز شریف جانشینش شده است  .

«عمران‌ خان » نخست وزیر برکنار شده شده پاکستان تاکنون حاضر نشد تا دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد .

«عمران‌ خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان در ماه‌های اخیر، انحلال پارلمان ملی و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب نشینی از مخالفت با دولت شهباز شریف و یا پایان بن بست سیاسی در کشور اعلام کرده است.

واکنش نخست وزیر پاکستان به ادعای عمران خان

کلیدواژه