عقرب 17, 1401 19:53 Asia/Kabul
  • هشدار سران اروپا درباره جنگ تجاری جدید با آمریکا
    هشدار سران اروپا درباره جنگ تجاری جدید با آمریکا

سران اروپا درباره خطر بروز جنگ تجاری با آمریکا هشدار دادند .

به گزارش رادیو دری، سران اروپا ضمن هشدار درباره خطر بروز جنگ تجاری با آمریکا تهدید کردند: اگر واشنگتن به نادیده گرفتن انتقادات اتحادیه اروپا ادامه دهد به سازمان تجارت جهانی متوسل خواهند شد تا استدلالهایشان را علیه واشنگتن ارائه کنند.

طبق این گزارش، تبلیغات گسترده‌ آمریکا برای حضور شرکت‌های اروپایی در این کشور، از نشانه‌های جنگ تجاری جدید بین آمریکا و کشور‌های اتحادیه اروپا بشمار می آید.

المنار افزود: نگرانی شرکت‌های اروپایی در برابر این موضوع به علت افزایش خطر ورود قاره اروپا به رکود اقتصادی در سال آینده (2023) به سبب عواقب اقتصادی جنگ کنونی در اوکراین و بالا رفتن بی سابقه قیمت انرژی، در حال افزایش است.

این نگرانی، وزیران دارایی منطقه اقتصادی یورو را بر آن داشت تا نشست اضطراری تشکیل دهند که نتیجه اش هشدار درباره خطر ورود به جنگ تجاری بین اروپا و آمریکا بود. 

گفتنی است، این جنگ تجاری در روابط بین آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تازگی ندارد و دو طرف در سال‌های گذشته مجبور شده اند بسیاری از اختلافاتشان را حل و فصل کنند که رویارویی بین شرکت غول پیکر هواپیماسازی ایرباس و شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از جمله آنهاست.

عقب نشینی آمریکا در جنگ تجاری با چین

کلیدواژه