عقرب 18, 1401 10:54 Asia/Kabul
  • طولانی تر شدن جنگ اوکراین با ارسال سلاح های آمریکا
    طولانی تر شدن جنگ اوکراین با ارسال سلاح های آمریکا

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، آمریکا برای فروش سلاح، جنگ اوکراین را طولانی می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا گفت: کاخ سفید نمی‌تواند از مسئولیت طولانی‌کردن درگیری و کشتار مردم بی‌گناه بگریزد و آمریکایی‌ها «تا مرگ آخرین اوکراینی‌» به جنگ با روسیه ادامه می‌دهند.

آنتونوف افزود: آمریکا جنگ اوکراین را طولانی می‌کند تا از فروش تجهیزات نظامی به این کشور  و صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به اروپا سود بیشتری ببرد.

این مقام روس خاطر نشان کرد، مرکز تصمیم‌گیری درباره سرنوشت اوکراین جای دیگری است و نه در کی‌یف. همه از ماه مارس (آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین) می‌دانند که از واشنگتن به رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) گفتند که همه توافق‌های انجام‌شده در تماس‌های اولیه بین مسکو و کی‌یف لغو شود.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌اش وارد نهمین ماه شده و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

ارسال سامانه جدید هوایی از آمریکا، اسپانیا و نروژ به اوکراین

کلیدواژه