عقرب 22, 1401 09:34 Asia/Kabul
  • سرنگونی یک بالگرد نظامی اوکراین از سوی روسیه
    سرنگونی یک بالگرد نظامی اوکراین از سوی روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک فروند بالگرد نظامی اوکراین طی عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه زاپروژیا خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری اعلام کرد، جنگنده نیروی هوافضای این کشور طی عملیات نظامی ویژه یک فروند بالگرد نظامی میل-8 ارتش اوکراین را بر فراز منطقه زاپروژیا سرنگون کرد.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش نهمین ماه خود را می گذراند و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه با هدف کمک به درخواست مقامات مناطق لوهانسک و دونتسک در مقابل حملات اوکراین، 24 فوریه/5حوت به این کشور حمله کرد.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

از طرف دیگر کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

کشته شدن بیش از 350 نظامی اوکراینی طی عملیات نظامی روسیه در اوکراین

کلیدواژه