قوس 03, 1401 13:24 Asia/Kabul
  • آزادی 35 نظامی روسیه از اسارت اوکراین
    آزادی 35 نظامی روسیه از اسارت اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، 35 نظامی این کشور که در جنگ در اوکراین اسیر شده بودند، در پی گفت و گو میان مسکو و کی یف آزاد شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی، وزارت دفاع روسیه با بیان آزادی 35 نظامی روس از اسارت اوکراین تصریح کرد، این نظامیان روسیه با وضعیت بسیار خطرناکی در اسارت به سر می‌بردند.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد، 35 نظامی روسیه اکنون کمک‌های روانی و درمانی دریافت کرده اند و با هواپیما به مراکز توانبخشی برای بهبودی کامل در مسکو منتقل شدند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه روز جمعه هفته گذشته از اعدام بیش از 10 اسیر جنگی روسی توسط اوکراین خبر داد و کی یف را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد، موردی که بنا بر اعلام مسکو، غرب آن را نادیده گرفته است.

این وزارتخانه برای اعلام این خبر به ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی استناد کرده است که اعدام اسیران جنگی روس را به نمایش می گذارد.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، قتل بی رحمانه نظامیان روسی، نه اولین مورد است و نه صرفا جنایت جنگی است، بلکه رویه رایجی در نیروهای مسلح اوکراین است که به طور فعالانه ای از سوی رژیم کی یف حمایت می شود و حامیان غربی اش آن را آشکارا نادیده می گیرند.

اوکراین نیز در مقابل بارها روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده، ادعایی که مسکو آن را رد کرده است.

روسیه، اوکراین را به اعدام اسیران روس متهم کرد

کلیدواژه