قوس 04, 1401 15:52 Asia/Kabul
  • ارمنستان و جمهوری آذربایجان؛ تداوم خصومت در عرصه نظامی و دیپلماسی
    ارمنستان و جمهوری آذربایجان؛ تداوم خصومت در عرصه نظامی و دیپلماسی

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان پنجشنبه شب با سلاح‌های مختلف به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز مشترک، تیراندازی کردند.

در تداوم اتهام زنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان علیه یکدیگر، ایروان امروز جمعه از تیراندازی نیروهای باکو به سمت مواضع مرزی خود خبر داد.

به گزارش رادیو دری ، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این تیراندازی تلفاتی برجای نگذاشته و از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز جمعه به وقت محلی وضعیت خط مقدم پایدار است.

«جیحون شادلینسکی» معاون اول رئیس سرویس امنیت جمهوری آذربایجان هم روز جمعه مدعی شد که انتقال تجهیزات نظامی به سرزمین های جمهوری آذربایجان و مکان استقرار نیروهای حافظ صلح روس مشکوک است.

شادلینسکی با این مدعا که «بدخواهان در ارمنستان تلاش می‌کنند تا از عادی سازی روابط بین دو کشور جلوگیری کنند وهمچنین با اشاره به افزایش بودجه نظامی ایروان، مدعی شد که طرف ارمنی تلاش می‌کند تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته از کشورهای مختلف خریداری کرده و به هر طریق ممکن امضای توافقنامه صلح را به تعویق بیندازد.

درهمین حال، درعرصه دیپلماتیک نیز  دو کشور با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز موفق به توافق نهایی نشده اند و هرکدام دیگری را به کم کاری متهم می‌کند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت که از سازمان پیمان امنیت جمعی انتظار دارد کار سیاسی و دیپلماتیک لازم را برای تضمین خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای باکو از خاک ارمنستان سرعت دهد.

اتهامات جدید ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان

کلیدواژه