قوس 06, 1401 12:25 Asia/Kabul
  • کشته شدن 300 مزدور خارجی در استان خارکیف اوکراین
    کشته شدن 300 مزدور خارجی در استان خارکیف اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 300 مزدور خارجی از جمله بیش از 200 لهستانی در اوکراین طی عملیات نظامی روسیه در استان خارکیف اوکراین خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان مطلب مذکور اعلام کرد، بیش از 180 نظامی اوکراینی هم طی عملیات نظامی روسیه در نقاط مختلف اوکراین کشته و زخمی شدند. 

جنگ اوکراین با همه پیامدهای گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی اش وارد دهمین ماه خود شده است و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

همزمان با درخواست‌ های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها و در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور 24 فوریه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور حمله نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ و سامانه‌های موشکی روسیه، مواضع نظامی اوکراین را هدف قرار دادند.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

کشته شدن بیش از 350 نظامی اوکراینی طی عملیات نظامی روسیه در اوکراین

کلیدواژه