قوس 11, 1401 11:09 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر کشور پاکستان به ادامه فعالیت های گروه تحریک طالبان
    هشدار وزیر کشور پاکستان به ادامه فعالیت های گروه تحریک طالبان

وزیر کشور پاکستان از ادامه فعالیت های گروه تروریستی تحریک طالبان این کشور، هشدار داد .

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت اسلام آباد در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی و شمال غرب این کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی می داند.

به گزارش رادیو دری، رانا ثناالله، وزیر کشور پاکستان روز پنج شنبه در نشستی برای ارزیابی وضعیت امنیتی به دنبال حمله تروریستی درشهر کویته مرکز ایالت بلوچستان گفت :چنین حملاتی  برای منطقه هم خطرناک است .

رانا ثناالله افزود، فعالیت‌های گروه تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) باید موضوع نگران‌کننده برای دولت طالبان افغانستان  نیز باشد.

روز چهارشنبه بر انفجار تروریستی در شهر کویته، دستکم سه نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند .

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که اخیرا تهدید کرده بود، حملات خود را در سراسر این کشور  بار دیگر از سر خواهد گرفت، بلافاصله مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP)، چندی پیش بدنبال حاصل نشدن پیشرفت مذاکرات با دولت پاکستان، پایان آتش بس با دولت را اعلام کرده بود .

لازم به ذکر است مقامات پاکستانی خواسته‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، عقب نشینی نیرو‌های ارتش پاکستان از مرز با افغانستان و عفو زندانیان تحریک طالبان را برخلاف قانون اساسی این کشور می‌دانند و با آن مخالفت کرده اند موضوعی که منجر به بن بست در مذاکرات بین طرفین  شده است.

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، به هیچ عنوان از خواسته‌های خود بویژه لزوم لغو الحاق مناطق قبایلی و هم‌مرز با افغانستان به ایالت خیبرپختونخوا توسط دولت پاکستان عقب نشینی نمی کند .

 

کلیدواژه