قوس 20, 1401 10:05 Asia/Kabul
  • بورل: جنگ اوکراین سبب کاهش ذخایر تسلیحاتی غرب شده است
    بورل: جنگ اوکراین سبب کاهش ذخایر تسلیحاتی غرب شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کاهش ذخایر تسلیحاتی غرب به علت جنگ اوکراین اذعان کرد.

به گزارش رادیو دری، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که ذخایر انبار‌های تسلیحاتی کشور‌های اروپایی به علت جنگ در اوکراین در حال اتمام است.

بیش از 9 ماه از جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش می گذرد و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

ارتش روسیه با هدف کمک به درخواست مقامات مناطق لوهانسک و دونتسک در مقابل حملات اوکراین، 24 فوریه/5حوت به این کشور حمله کرد.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

لاوروف: ارسال تسلیحات به اوکراین جنگ را طولانی می کند

کلیدواژه