قوس 21, 1401 13:23 Asia/Kabul
  • ایلان ماسک: فائوچی را محاکمه کنید
    ایلان ماسک: فائوچی را محاکمه کنید

میلیاردر آمریکایی محکومیت مشاور پیشین کاخ سفید درباره مقابله با کووید-۱۹را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی روز یکشنبه در توییتی  نوشت: اسم من «فائوچی را محاکمه کنید» است.

اشاره او به کارزار جناح راست برای تحت پیگرد قرار دادن و محاکمه دکتر آنتونی فائوچی، مشاور پیشین کاخ سفید به خاطر اشتباهات او در مقابله با همه گیری کرونا بود.

ماسک همچنین با انتقاد آشکار از اقدام به قرنطینه برای کنترل و مقابله با کرونا در گذشته، تصویری کنایه آمیز منتشر کرد که در آن دکتر فائوچی به جو بایدن می‌گوید: فقط یک قرنطینه دیگر، پادشاه من...

این توییت به سرعت منتشر شد و ظرف ۱۱ ساعت بیش از ۸۰۰ هزار بار لایک خورد، اما در عین حال انتقاداتی را نیز به همراه داشت.

پیتر هوتز Peter Hotez متخصص واکسیناسیون و نویسنده، از ماسک خواست این توییت را حذف کند. وی خطاب به ایلان ماسک نوشت: ۲۰۰ هزار آمریکایی جان خود را بی خود و بی جهت به خاطر ابتلا به کرونا، به خاطر این لفاظی‌ها و به خاطر اطلاعات نادرست غیر علمی از دست دادند. 

ایمی کلوبوچار Amy Klobuchar سناتور کنگره هم در پیامی، آنچه را "روش دکتر فائوچی برای هدایت آرام کشور از میان بحران" خواند، ستود و خطاب به ماسک نوشت: امکان دارد در تلاش‌های بی پایانی که برای جلب توجه می‌کنید، این مرد (فائوچی) را تنها بگذارید؟ این در حالی است که نمایندگان جمهوری خواه آمریکا تهدید کرده اند زمانی که در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، فائوچی را به خاطر اقداماتش تحت پیگرد قرار خواهند داد.

آن‌ها می‌گویند بار‌ها با فائوچی بر سر واکسن‌های ضد کرونا، پوشیدن اجباری ماسک و دیگر اقدامات بحث و جدل کرده اند.

 

کلیدواژه