قوس 28, 1401 17:10 Asia/Kabul
  • تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام‌آباد اعلام جنگ کرد
    تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام‌آباد اعلام جنگ کرد

منابع خبری اعلام کردند که گروه تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام آباد به طور رسمی اعلام جنگ کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ رسانه‌های پاکستانی با اشاره به مصاحبه‌ای اخیر «نور ولی محسود» رئیس گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) نوشته اند که این گروه تروریستی، مسوولیت حملات متعدد اخیر در مناطق مختلف پاکستان را بر عهده گرفته است.

رئیس گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در مصاحبه خود، شایعات درباره حمایت دولت موقت طالبان افغانستان از این گروه را قاطعانه رد کرده و گفته است که گروهش از داخل خاک پاکستان، حملات تروریستی را برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

نور ولی محسود تاکید کرده است که گروه تحریک طالبان پاکستان با سلاح‌ها و روحیه جنگجویان خود می‌تواند چندین دهه با پاکستان بجنگد.

پس از خروج گروه تروریستی تحریک طالبان از پیمان آتش بس مرزی با دولت اسلام آباد که سال گذشته با میانجی‌گری طالبان افغانستان میان دو طرف به امضا رسیده بود، حملات تروریستی در شهر‌های مختلف پاکستان به ویژه در مناطق مشترک مرزی این کشور با افغانستان افزایش یافته است.

اخیرا بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری مدعی شد که بسیاری از گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان (TTP) پس از عملیات‌ ارتش پاکستان، به خاک افغانستان پناه برده اند و در این کشور پناهگاه‌های امن دارند.

درخواست نمایندگان پاکستان برای بررسی خروج تحریک طالبان از پیمان آتش بس با دولت

تحریک طالبان پاکستان: حمله پهپادی آمریکا به کابل روند مذاکرات صلح را مختل کرد

کلیدواژه