جدی 01, 1401 09:51 Asia/Kabul
  • ادامه جنگ افروزی آمریکا؛ اهدای یک میلیارد دلار دیگر به اوکراین
    ادامه جنگ افروزی آمریکا؛ اهدای یک میلیارد دلار دیگر به اوکراین

با ادامه حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین و تشدید فشارها علیه روسیه، آمریکا یک میلیارد دلار دیگر به کی‌یف اهدا می‌کند.

به گزارش رادیو دری، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار را می دهم که یک میلیارد دلار به صورت کمک امنیتی مستقیم به اوکراین اختصاص دهد.

انتظار می رود بایدن در طول سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا، مجموعا ۲ میلیارد دلار کمک امنیتی که شامل موشک های پاتریوت می شود، به اوکراین اختصاص دهد.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌ اش دهمین ماه خود را می گذراند و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌ های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

لاوروف: ارسال تسلیحات به اوکراین جنگ را طولانی می کند

کلیدواژه