جدی 14, 1401 12:11 Asia/Kabul
  • مخالفت آمریکایی ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
    مخالفت آمریکایی ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر رای دهندگان آمریکایی مخالف حضور جو بایدن و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری کنونی و پیشین آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هستند.

انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴/ 15 عقرب 1403 برگزار می شود.

به گزارش رادیو دری،  نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان داد که ۵۵ درصد از آمریکایی ها می گویند جو بایدن ، رئیس جمهورفعلی آمریکا نباید برای یک دوره دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

۳۳ درصد از شرکت کنندگان دراین نظر سنجی نیز موافق رقابت دوباره بایدن در انتخابات هستند و ۱۱ درصد  گفته اند که هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته اند.

این نظرسنجی حکایت از آن دارد که ۷۸ درصد از جمهوریخواهان و ۶۲ درصد از مستقل ها می گویند بایدن نباید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند.

 از میان هم حزبی های بایدن نیز  ۲۷ درصد با شرکت دوباره او در انتخابات مخالف هستند.

نتایج نظرسنجی موسسه راسموسن  همچنین  حاکی از آن است که ۵۳ درصد از رای دهندگان، مخالف رقابت دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

 دراین میان تنها ۳۵ درصد موافق شرکت ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری بوده و ۱۱ درصد از رای دهندگان  نیز  درباره این که آیا ترامپ باید در انتخابات سال آینده میلادی شرکت کند یا خیر، مردد هستند.

در بین جمهوریخواهان ۳۷ درصد، دموکرات ها ۶۹ درصد و افراد مستقل ۵۳ درصد گفته اند که ترامپ نباید بار دیگر در رقابت های انتخاباتی شرکت کند.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهورسابق آمریکا درجمع هوادارانش بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری به نفع جو بایدن  رئیس جمهور فعلی آمریکا متهم کرده است. 

کلیدواژه