قوس 20, 1395 15:43 Asia/Kabul
  • پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر همه انسان‌ها را برای پیشبرد حقوق انسانی فراخواند.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران؛ "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل در این پیام اعلام کرد همه انسان‌ها باید در زندگی روزانه خود برای پیشبرد حقوق انسانی همه افراد پیرامون خود اقدام کنند و برای دفاع از حقوق یک فرد به پاخیزند.

"بان کی مون" در این پیام ، وابستگی متقابل صلح، توسعه پایدار و حقوق بشر را به عنوان سه اصل سازمان ملل دانست و تاکید کرد صلح، توسعه پایدار و حقوق بشر با هم بنیان جوامع منسجمی را شکل  می‌دهند که ریشه در فراگیری، عدالت و حکومت قانون دارند.

پیام دبیرکل سازمان ملل درباره روز جهانی حقوق بشر در حالی است که این سازمان همواره رویکردی دوگانه در قبال مقوله حقوق بشر دارد.

برای نمونه، دبیرکل سازمان ملل ژوئن گذشته با فشارهای عربستان سعودی نام این کشورمتجاوز را از لیست سیاه کشتار کودکان هنگام جنگ خارج کرد. بر اساس گزارش سازمان ملل، رژیم آل سعود مسوول  کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان در یمن معرفی شده است.

در همین حال، سازمان ملل در قبال کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی و همچنین عملیات تروریست‌ها در عراق و سوریه ضد مردم این کشورها، اقدام عملی برای توقف جنایت‌های آنان اتخاذ نکرده است. 

 

کلیدواژه