جدی 15, 1401 11:00 Asia/Kabul
  • چراغ سبز آمریکا برای ارسال خودروهای رزمی به اوکراین
    چراغ سبز آمریکا برای ارسال خودروهای رزمی به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که واشنگتن در حال بررسی ارسال خودرو رزمی "بردلی" به اوکراین برای بکارگیری علیه روسیه در جنگ اوکراین است.

به گزارش رادیو دری، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که دولت او در حال بررسی ارسال خودرو رزمی "بردلی" به اوکراین برای استفاده در جنگ علیه روسیه است.

به گزارش تارنمای بلومبرگ، این خودروها بخشی از یک بسته حمایت نظامی بزرگ‌تر است و انتقال این خودروها به تقویت قابلیت‌های رزمی اوکراین در زمین کمک می‌کند زیرا بردلی «یک تانک سبک» است.

آمریکا اخیرا نیز تسلیحاتی همچون موشک های هیمارس را به اوکراین تحویل داده بود.

پیش از این وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۸۹ نظامی روسی در نتیجه اصابت نیروهای مسلح اوکراین با ۶ راکت MLRS HIMARS ساخت آمریکا در محل استقرار موقت یکی از یگان ها خبر داده بود.

 دنیس پوشیلین، رئیس موقت منطقه دونتسک امروز پنجشنبه گفت که بسیاری از پرسنل نظامی زخمی در جریان گلوله باران ماکیفکا برای درمان به روسیه فرستاده شدند. 

ارسال بیش از ۲۲ میلیارد دلار کمک نظامی و تسلیحاتی پیشرفته آمریکا به اوکراین نتیجه ای جز تداوم جنگ و نابودی زیر ساخت های این کشور نداشته است و طبق اعلام روز چهارشنبه آژانس پناهجویان سازمان ملل، از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تا ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۷.۹۱ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند.

صدور «کمک نظامی فوری» آمریکا به اوکراین

کلیدواژه