جدی 18, 1401 09:45 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع اوکراین: کی‌یف به ابزار جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه تبدیل شده است
    وزیر دفاع اوکراین: کی‌یف به ابزار جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه تبدیل شده است

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، کی‌یف خود را به‌گونه‌ای در اختیار کشورهای غربی گذاشته است که به ابزار جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه تبدیل شده است.

به گزارش رادیو دری، "الکسی رزنیکوف" وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای جنجالی با تلویزیون اوکراین تصریح کرد: در نشست سران ناتو در مادرید در ژوئن 2022، به وضوح مشخص شد که در دهه آینده، فدراسیون روسیه تهدید اصلی برای اتحادیه اروپا به‌شمار خواهد آمد.

رزنیکوف افزود: امروز اوکراین این تهدید را از بین می‌برد. ما امروز ماموریت ناتو را انجام می‌دهیم. آنها خون خود را نمی‌ریزند بلکه این خون ما است که ریخته می‌شود و به همین دلیل است که آنها باید برای ما تسلیحات تهیه کنند.

گفته می شود، اعترافات این مقام اوکراینی در بحبوحه اظهارات مکرر مقام‌های ارشد روسیه از جمله "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر اینکه ائتلاف غربی در اوکراین «جنگ نیابتی» علیه روسیه به راه انداخته است، صورت می‌گیرد.

این درحالی است که رسانه‌های غربی و برخی مقامات از جمله بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق بریتانیا به‌شدت این اتهامات را رد کرده‌اند.

رزنیکوف همچنین در مورد تحویل برنامه‌ریزی شده تسلیحات پیشرفته ناتو به کی‌یف اظهار داشت: اوکراین به نوعی به عنوان یک میدان آزمون و خطا برای اثبات قابلیت و کارایی سلاح‌های کشورهای غربی و شرکت‌های بزرگ سازنده تسلیحات تبدیل شده است. 

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دفاع اوکراین از افزودن این جمله که این «آزمایش رزمی» به قیمت جان ده‌ها هزار شهروند اوکراینی تمام شده است، اجتناب کرد و به استفاده بی‌رویه ارتش اوکراین از سیستم‌های توپخانه‌ای که ناتو در اختیارش گذاشته برای بمباران شهرها و شهرک‌های غیرنظامی در استان دونباس و سایر نقاط این کشور هیچ اشاره‌ای نکرد.

مسکو: روسیه در اوکراین با ناتو می‌جنگد

کلیدواژه