جدی 21, 1401 10:11 Asia/Kabul
  • بایدن: از محتوای اسناد اطلاع نداشتم
    بایدن: از محتوای اسناد اطلاع نداشتم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اظهار تعجب از کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق خود ادعا کرد که از محتوای آن ها بی اطلاع بوده است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه  از کشف اسناد طبقه‌بندی شده محرمانه در اقامتگاه خصوصی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبردادند.

 گفته می شود این  اسناد در رابطه با ایران، اوکراین و بریتانیا  است و مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما  رئیس جمهور وقت آمریکا است  که در  پاییز گذشته کشف شده است.

 به گزارش  رادیو دری، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه  در جمع خبرنگاران مدعی شد که از محتوای اسناد محرمانه ای که در دفترش پیدا شد و وکلا به اداره بایگانی تحویل دادند، اطلاعی نداشته است.

بایدن با اشاره به اینکه  که وکلای آمریکایی بلافاصله پس از کشف آن اسناد، اطلاع رسانی کردند افزود:"اسناد در یک جعبه پیدا شده است و همه می دانند که "من این موضوع را جدی می گیرم."

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما در حال همکاری برای تحقیقات در این باره هستیم و امیدوارم به سرعت به پایان برسد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشال در واکنش به این موضوع  مدعی شد که   بایدن اسناد فوق سری را تحویل چین داده است . ترامپ در ادامه نوشته است، این اقدام بایدن  فراتر از حد تصور است. مطمئناً من چنین کاری انجام نخواهم نداد. قرار گرفتن در چنین وضعیتی برای کشورمان خوب نیست.

در ۲ نوامبر ۲۰۲۲/ 11 عقرب 1401 در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به جو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

 

کلیدواژه