جدی 29, 1401 13:07 Asia/Kabul
  • پاکستان متعهد به مراقبت از مرزهای خود با ایران است
    پاکستان متعهد به مراقبت از مرزهای خود با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد، اسلام آباد متعهد به مراقبت از مرزهای خود با ایران است.

به گزارش رادیو دری، خانم «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی  درخصوص مطالبه تهران از اسلام‌آباد برای تقویت امنیت مرزهای خود با ایران گفت: کانال‌های ارتباطی میان دو کشور فعال بوده و پاکستان متعهد است که خاک این کشور برای حملات مرزی و تردد عناصر تروریستی ضد ایران استفاده نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت، دو کشور از جمله  کشورهای دوست و همسایه یکدیگر هستند و ما از سازوکارهای لازم برای ارتباط و پیگیری مسائل برخوردار هستیم.

«ممتاز زهرا بلوچ»  گفت: کانال‌های ارتباطی ما با تهران برقرار و فعال است و درخصوص حمله اخیر به نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان جزئیات در اختیار مسوولان ایران ارائه شده است.

در همین حال  سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در پیامی ضمن محکوم کردن حمله  تروریستی به  نیرو‌های ارتش پاکستان در منطقه مرزی مشترک در  پنجگور ایالت بلوچستان اعلام کرد، معضل تروریسم درد مشترکی است که هر دو کشور همسایه قربانی آن شده اند.

ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد، درپی حمله عناصر تروریستی به کاروان نیروهای امنیتی این کشور در حوالی منطقه "پنجگور" واقع در ایالت بلوچستان چهار نظامی پاکستان کشته شدند.

کشته شدن چهار نظامی پاکستانی در ایالت بلوچستان

سفارت ایران حمله تروریستی در ایالت بلوچستان را محکوم کرد

کلیدواژه