دلو 14, 1401 12:41 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات ضد تروریستی در ایالت پنجاب پاکستان
    آغاز عملیات ضد تروریستی در ایالت پنجاب پاکستان

پلیس پاکستان عملیات ضد تروریستی گسترده‌ای را در مناطق کوهستانی و صعب العبور بخش "میانوالی" از نواحی ایالت پنجاب آغاز کرد.

پس از حمله تروریستی هولناک دوشنبه گذشته در مسجد مقر پلیس شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان که حدود 100 کشته و دهها مجروح برجا گذاشت، مسئولان سیاسی و نظامی این کشور ازجمله شهباز شریف نخست وزیر از اجرای عملیات گسترده علیه تروریست ها در مناطق مختلف این کشور خبر دادند. شهباز شریف روز پنجشنبه گفت: با کمک مردم و ارتش تمامی هسته های تروریستی را نابود خواهیم کرد.

به گزارش رادیو دری، پلیس ایالت پنجاب پاکستان پس از حملات تروریستی اخیر اعلام کرد: مخفیگاه های تروریست ها را آماج حملات خود قرار خواهیم داد.

به گفته منابع پلیس، در عملیات جدید، یک منطقه کوهستانی و صعب العبور به وسعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در شمال ایالت پنجاب و بخش‌هایی ازایالت خیبرپختونخوا پاکسازی خواهد شد.

در سه ماه گذشته پس از اعلام جنگ گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام آباد، نیرو‌های امنیتی بویژه پلیس در مناطق مختلف این کشور مورد حملات تروریستی متعدد قرار گرفته و ده‌ها تن از نیرو‌های پلیس در این حملات کشته شدند.

بازداشت افراد مرتبط با انفجار پیشاور پاکستان

افزایش شمار کشته های انفجار تروریستی پیشاور پاکستان

کلیدواژه