دلو 24, 1401 11:46 Asia/Kabul
  • مشاهده شیء ناشناس بر فراز آسمان چین
    مشاهده شیء ناشناس بر فراز آسمان چین

چین با ادعای ورود یک "شیء ناشناس" به حریم هوایی‌ این کشور، از آمادگی برای شلیک به سوی این شیء خبر داد.

ادعای چین درباره ورود شیء ناشناس به حریم آن کشور درحالی است که، سرنگونی هفته گذشته بالون تحقیقاتی چینی در نزدیکی سواحل کارولینای جنوبی در آمریکا منجر به افزایش تنش میان پکن و واشنگتن شد.

به گزارش رادیو دری، مقامات چینی دیروز گفتند: یک شیء پرنده ناشناس بر فراز آب‌های چین در نزدیکی یک پایگاه دریایی بزرگ مشاهده شده است.مقامات چین گفتند که در حال آماده شدن برای سرنگونی این شیء هستند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز نیز روز یکشنبه گزارش داد که مقامات محلی دریانوردی در استان شاندونگ در شرق چین اعلام کردند که یک "شیء پرنده ناشناس" را در آب‌های نزدیک شهر ساحلی ریژائو مشاهده کرده‌اند.

یکی از مقامات سازمان توسعه دریایی به Paper، یکی دیگر از رسانه‌های خبری چین، گفت که "مقامات مربوطه" در حال آماده شدن برای شلیک به این شیء هستند.

مشاهده این شیء چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که جت‌های جنگنده آمریکایی مدعی شدند چند شیء ناشناس را بر فراز کانادا و آلاسکا سرنگون کرده‌اند. یک هفته قبل، ارتش آمریکا یک بالون چینی مشکوک را در سواحل کارولینای جنوبی پس از عبور از ایالات متحده شلیک کرد.

دولت بایدن ادعا کرد که از این بالون برای نظارت استفاده شده است اما چین گفت که بالون در یک ماموریت تحقیقاتی هواشناسی بوده است.

 

کلیدواژه