قوس 22, 1395 16:13 Asia/Kabul
  •  ابراز انزجار و تشدید اعتراض ها به سفر نتانیاهو به باکو       

اعتراض های مردم ، تشکل های داخلی و محافل سیاسی منطقه به سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به باکو همچنان ادامه دارد .

در ادامه این اعتراض ها و ابراز انزجار ها  دو تشکل فعال شامل حزب اسلام و جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه هایی به سفر " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی به باکو اعتراض کردند . در همین ارتباط ، شمار زیادی از روشنفکران و ملی گرایان آذری نیز در گفتگو با رسانه های مستقل ، به سفر قریب الوقوع  نخست وزیر رژیم نژادپرست اسرائیل به باکو اعتراض کرده و خواستار لغو این سفر شده اند .

  مقام های رژیم اسرائیل چندین هدف را در سفر آتی نتانیاهو به باکو در دستور کار قرار داده اند . از جمله این اهداف می توان به تلاش رژیم صهیونیستی به منظور دایر کردن سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو و فروش سلاح به این کشور اشاره کرد . یکی دیگر از اهداف سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان ، اظهار  خشنودی این رژیم از اعلام سال 2016 میلادی به عنوان " سال چند فرهنگ گرایی"  در جمهوری آذربایجان اعلام شده است . پیش از سفر نتانیاهو به باکو، یک هیات پنجاه نفره از دانشجویان آمریکایی شاغل به تحصیل در دانشگاه های اسراییلی با سفر به جمهوری آذربایجان ، از به اصطلاح " مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو " بازدید کردند .
با وجود آن که ، موضوع چند فرهنگ گرایی رئیس جمهوری آذربایجان صرفا" به شمار اندک جمعیت یهودیان در این کشور مسلمان مرتبط است ، دولت الهام علی اف با مساعدت رژیم اسرائیل تلاش می کند در سطح بین المللی به عنوان یک دولت پیشرو در این زمینه معرفی شود . در حالی که ، در جمهوری آذربایجان اقوام متعددی زندگی می کنند که ، از کمترین امکانات و وضعیت زندگی برخوردارند . از جمله می توان به وضعیت نامناسب زندگی تالش ها ، لزگی ها ، تات ها و آوارها نام برد . این اقوام از شرایط مناسبی برای زندگی و تحصیل برخوردار نیستند . در مقابل ، یهودیان و برخی از ادیان و فرقه های ضاله فعال در جمهوری آذربایجان از بهترین شرایط و امکانات دولت الهام علی اف سود می برند . به عبارت دیگر، می توان گفت : حتی شیطان پرستان و کریشناها در جمهوری آذربایجان با تعداد انگشت شمار حامی ، وضعیت مناسب تری از مسلمانان و بویژه شیعان برخوردارند . دلیل این امر نیز به حمایت های دولت الهام علی اف از آن تعداد انگشت شمار باز می گردد .

از اینروست که  سفر  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم نژادپرست اسرائیل به باکو ، که قرار است فردا (سه شنبه - 13 دسامبر) انجام شود ، با مخالفت های مردم مسلمان جمهوری آذربایجان واعلام انزجار   ملت های مسلمان منطقه بویژه آذری زبان ها مواجه شده است و بدون شک ، اهداف مورد نظر طرفین ذینفع در جریان این سفر محقق نخواهد شد .