حوت 26, 1401 12:56 Asia/Kabul
  • حضور «عمران خان» در دادگاه اسلام آباد/ فردا
    حضور «عمران خان» در دادگاه اسلام آباد/ فردا

«عمران خان» نخست وزیر سابق و برکنار شده پاکستان فردا (شنبه)عازم دادگاه اسلام آباد می‌شود.

دادگاهی در اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) حکم دستگیری نخست وزیر برکنار شده پاکستان را در ارتباط با پرونده اختلاس و سوء استفاده از خزانه ملی صادر کرده است .

به گزارش رادیو دری، «ازهر صدیق»، وکیل حزب تحریک انصاف پاکستان امروز جمعه گفت: عمران خان نه تنها در روز شنبه در دادگاه اسلام آباد حاضر می‌شود، بلکه ممکن است امروز (جمعه) در دادگاه عالی لاهور ایالت پنجاب نیز حضور یابد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه سابق پاکستان در این خصوص گفت: وی در جلسه‌ای با بازرس کل ایالت پنجاب درخصوص رفع ابهام درباره امنیت عمران خان گفتگو کرده است.

لازم بذکر است که ظفر اقبال، قاضی دادگاه جلسات تکمیلی اسلام آباد، درخواست به تعویق انداختن حکم بازداشت «عمران خان» در پرونده موسوم به "توشه خانه" را رد و با صدور حکمی، دستور بازداشت و فرستادن عمران خان به دادگاه را تأیید کرد.

«عمران‌ خان» یکشنبه دهم آوریل 2022 با 174 رای مثبت از مجموع 342 رای ماخوذه در پارلمان از سمت خود برکنار و شهباز شریف جانشینش شده است .«عمران‌ خان » نخست وزیر برکنار شده شده پاکستان تاکنون حاضر نشد تا دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد.

«عمران‌ خان» در ماه‌های اخیر، انحلال پارلمان ملی و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب نشینی از مخالفت با دولت شهباز شریف و یا پایان بن بست سیاسی در کشور اعلام کرده است.

دادگاه پاکستان اتهام علیه عمران خان را رد کرد

کلیدواژه