حمل 13, 1402 16:02 Asia/Kabul
  • پاکستان هرگونه تجارت با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
    پاکستان هرگونه تجارت با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

وزارت بازرگانی پاکستان با تکذیب گزارش‌های اخیر مبنی بر روابط تجاری با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که اسلام آباد هرگز قصد تجارت با اسرائیل را ندارد .

حزب تحریک انصاف پاکستان روزیکشنبه در اعتراض به گزارشی مبنی بر تجارت موادغذائی میان اسلام آباد و رژیم صهیونیستی، خواستار توضیح وزارت خارجه پاکستان در این خصوص شد. 

این درخواست حزب تحریک انصاف پس از آن مطرح شد که شیرین مزاری، از مقامهای ارشد این حزب در توئیتی بیانیه مطبوعاتی کنگره یهودیان آمریکا درباره استقبال از تجارت بین اسلام آباد و تل آویو را به اشتراک گذاشت. پس از آن گزارشی مبنی بر اقدام یک شهروند یهودی با ملیت پاکستانی برای صادرات خشکبار به فلسطین اشغالی از طریق امارات، منتشر شده بود.

به گزارش رادیو دری، وزارت بازرگانی پاکستان در بیانیه‌ای تاکید داشته که این «شایعات» صرفا تبلیغات است و هرگز مورد حمایت اسلام آباد نیست، زیرا پاکستان نه روابط تجاری با اسرائیل دارد و نه قصدی برای توسعه آن، همچنین از هیچ اقدام فردی حمایت نکرده و هیچ کانال رسمی یا بانکی در این اقدام دخیل نبوده است.

وزارت بازرگانی پاکستان در ادامه تاکید کرد ‌که در مذاکرات تجاری با امارات موضوع مبدا را با جدیت دنبال کرده و بر روشن بودن آن همواره تاکید دارد.  

ممتاز زهرا ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در واکنش به این موضوع ضمن رد آن، اعلام کرد: پاکستان هیچ رابطه دیپلماتیک یا تجاری با رژیم صهیونیستی ندارد و هیچ تغییری در سیاست اسلام‌آباد در قبال این رژیم صورت نگرفته است.

پاکستان رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و بارها بر حمایت از فلسطین تاکید کرده است.

تاکید پاکستان بر برسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی

کلیدواژه