حمل 30, 1402 07:52 Asia/Kabul
  • تحریک طالبان پاکستان: متحدی در خارج نداریم
    تحریک طالبان پاکستان: متحدی در خارج نداریم

سخنگوی تحریک طالبان پاکستان با رد ادعای دولت اسلام آباد ،اعلام کرد: این گروه متحدی در خارج کشور نداشته و برنامه‌ای نیز برای عملیات خارج از مرزهای کشور ندارد.

پاکستان در یکسال گذشته با افزایش حملات تروریستی روبروست. اکثر این حملات توسط گروه تحریک طالبان پاکستان در ایالت شمالی خیبرپختونخوا نزدیک مرز افغانستان اجرا شده است.دولت پاکستان می گوید: عناصر تحریک طالبان با استفاده از خاک افغانستان و مزدوران خود در آن سوی مرز، عملیات خود ضد نیروها و شهروندان پاکستانی را اجرا می کند.

«محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) در نخستین گفتگوی خود با نشریه روسی «نزاویسیمایا گازتا» در پاسخ به پرسشی درباره حامیان داخلی و خارجی این گروه گفت: «تی‌تی‌پی هیچ متحدی در خارج کشور ندارد و توسط مردم پاکستان به ویژه قبایل پشتون و بلوچ در مناطق قبیله‌ای حمایت می‌شود».

وی افزود: با این حال تحریک طالبان پاکستان طرفداران زیادی در احزاب مذهبی و سیاسی این کشور دارد.

خراسانی در پاسخ به اینکه «نظام اسلامی» در فهم تی‌تی‌پی چیست و چنین نظامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟گفت: تحریک طالبان پاکستان ایجاد نظام اسلامی در پاکستان را به عنوان شعار خود اعلام می‌کند، نظامی که در آن ارزش‌های مذهبی و ملی همه شهروندان پاکستان محافظت شود.

وی با تأکید بر اینکه تی‌تی‌پی هیچ برنامه‌ای برای انجام عملیات در خارج از مرزهای پاکستان ندارد، ادامه داد: ویژگی اصلی نظام اسلامی حفظ دین و مال و جان و ناموس همه مردم است. از آنجایی که تی‌تی‌پی هیچ برنامه خارجی ندارد، نمی‌تواند در مورد هیچ کشور دیگری چیزی بگوید.

سخنگوی تحریک طالبان پاکستان درباره موضع این گروه درقبال روسیه نیز گفت: روسیه دور از منطقه ما قرار دارد و تا آنجا که می‌دانیم هیچ گونه همکاری با پاکستان علیه تی‌تی‌پی نداشته است. ما در آینده نیز همین انتظار را از روسیه داریم.

کلیدواژه