ثور 01, 1402 13:05 Asia/Kabul
  • ناتو: تاکنون ۱۶۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی شده است
    ناتو: تاکنون ۱۶۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی شده است

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، حجم کمک های نظامی به اوکراین را از آغاز جنگ بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار اظهار کرد.

"ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه برای گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه ناتو آمده است: «دبیر کل ناتو تأکید کرد که متحدان ناتو از زمانی که روسیه حمله خود را در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بیش از ۱۵۰ میلیارد یورو (۱۶۵ میلیارد دلار) به اوکراین کمک کرده‌اند».

استولتنبرگ در این دیدار اظهار کرد که کشورهای ناتو ده‌ها هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌اند و «جت‌ها، تانک‌ها و خودروهای زرهی بیشتری» را به اوکراین تحویل می‌دهند که این کشور برای یک ضد حمله آماده می‌شود.

 دبیرکل ناتو بار دیگر با اشاره به پیوستن اوکراین به ناتو در آینده، تاکید کرد که این اتفاق "به مرور زمان" ممکن می شود.

استولتنبرگ به زلنسکی اطمینان داد که این اتحاد برای مدت طولانی با اوکراین است تا به این کشور کمک کند تا به استانداردهای ناتو منتقل شود و از قابلیت همکاری کامل با متحدان اطمینان حاصل کند.

روسیه  فوریه ۲۰۲۲ در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز این کشور و با هدف خلع سلاح اوکراین، به این کشور حمله کرد.

کشورهای غربی نه تنها گامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین برنداشته اند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند.

تقابل فزاینده آمریکا با روسیه با افزایش کمک های نظامی به اوکراین

کلیدواژه