ثور 03, 1402 14:18 Asia/Kabul

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های روس سه منطقه دیگر در بخش غربی شهر باخموت در شرق اوکراین را تحت کنترل خود در آورده اند.

باخموت یک مرکز ترابری بزرگ در شرق اوکراین است و نیروهای این کشور از طریق این شهر که در منطقه دونباس واقع شده، به سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دسترسی پیدا می‌کنند.

این شهر که تا پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه پارسال، 70 هزار نفر جمعیت داشت و حالا به کمتر از 5 هزار نفر تقلیل یافته، یکی از جبهه‌های اصلی نبرد میان کی‌یف و مسکو بوده و به‌تازگی هم به خونین‌ترین منطقه جنگی بدل شده است.

به گزارش رادیو دری، وزارت دفاع روسیه افزود: نیرو‌های هوابرد روسیه، تحرکات یگان‌های اوکراینی را محدود و از تحرکات یگان‌های تهاجمی برای کنترل کامل بر شهر باخموت حمایت کردند.
ارتش روسیه برخی مواقع از اصطلاح نیرو‌های تهاجمی استفاده می‌کند که منظورش عناصر گروه امنیتی «واگنر» است.

نبرد باخموت ماه‌هاست ادامه دارد و تصرف آن مهم‌ترین پیروزی روسیه در هشت ماه را رقم خواهد زد. مسکو می‌گوید این پیروزی راه را برای گرفتن مناطق بیشتر در منطقه دونباس در شرق اوکراین، باز می‌کند. 

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روس خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از متحدان غربی خود شده است.

 

شهر لیسیچانسک اوکراین به کنترل روسیه در آمد

کلیدواژه