بیش از 60 کشته و زخمی در انفجارهای پاکستان
(last modified 1402-02-05T03:15:30+00:00 )
ثور 05, 1402 07:45 Asia/Kabul
  • بیش از 60 کشته و زخمی در انفجارهای پاکستان
    بیش از 60 کشته و زخمی در انفجارهای پاکستان

دو انفجار در  مرکز مبارزه با تروریسم در شمال غربی پاکستان 12 نفر کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری، شریف الله خان یکی از مقامات پلیس ایالت خیبر پختونخوا ضمن اعلام آمار تلفات این حادثه گفت، این انفجارها دیروز دوشنبه  در اداره ضد تروریسم (CTD) در دره سوات واقع در این ایالت رخ داده است.

با توجه به وقوع آتش سوزی در محل نگهداری مهمات در زیرزمین این مرکز، پلیس خیبر پختونخوا احتمال تروریستی بودن انفجارها را تایید نکرده است.

پاسگاه پلیس منطقه کبل و مقر نیروی ذخیره پلیس در این مجمتع قرار داشته است اما انفجارها خسارت بیشتری به ساختمان اداره ضد تروریسم وارد کرده است.

اختر حیات رئیس پلیس ایالت خیبر پختونخوا نیز نگهداری مهمات در یک انبار قدیمی در مرکز ضدتروریسم را تایید کرد و از آغاز تحقیقات برای شناسایی علت انفجارها خبر داد.

حیات تصریح کرد، اکثر کشته شدگان و زخمی شدگان  در این انفجارها از افسران ضدتروریسم بوده اند، اما یک زن و کودک که در زمان انفجار در حال عبور از نزدیکی این مرکز بوده اند در بین کشته شدگان هستند.

از ابتدای سال جاری ، پایگاه های بزرگ پلیس دو بار هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند و این حملات به گروه تحریک طالبان پاکستان نسبت داده شده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان پس از شکست مذاکرات با اسلام آباد، پایان آتش بس را اعلام کرد. بعد از این تصمیم حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته اند.

دو انفجار خونین در ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان

کلیدواژه