ثور 05, 1402 14:55 Asia/Kabul
  • بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شد
    بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شد

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، بایدن ۸۰ ساله که مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده است، سه‌شنبه (۲۵ آوریل) با انتشار ویدئویی در حساب توئیتر خود گفت برای دومین دوره حضور در کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد.

بایدن قصد خود را برای شرکت در انتخابات در ویدئویی که تیم انتخاباتی جدیدش منتشر کرد، اعلام کرد و گفت که وظیفه او دفاع از «دموکراسی آمریکایی» است. این ویدئو با تصاویری از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و رقیب احتمالی بایدن در انتخابات آتی آغاز شد.

بعد از اعلام بایدن، کامالا هریس معاون او هم گفت که برای دوره دوم در همین سمت در کنار وی رقابت خواهد کرد. 

بایدن گفت: «زمانی که چهار سال پیش نامزد انتخابات شدم، گفتم ما در نبرد برای روح آمریکا هستیم و همچنان در این نبرد هستیم. اکنون زمان رضایت (از عملکرد خود) نیست. به همین خاطر برای انتخابات مجدد نامزد می‌شوم. بیایید این کار را تمام کنیم. می‌دانم که می‌توانیم. 

رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌های جمهوری‌خواهان را تهدید برای آزادی این کشور توصیف کرد و ضمن دادن وعده‌های انتخاباتی، از تندروهای حامی MAGA مخفف شعار سیاسی ترامپ «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» انتقاد کرد. 

اعلام بایدن برای نامزدی در انتخابات در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی خواستار گذار از او و دونالد ترامپ هستند و تمایلی به رقابت دوباره این دو نفر در انتخابات پیش‌رو ندارند.

 انتخابات آینده در آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و نامزدهای درون حزبی برای کسب آرای بیشتر و انتخاب بعنوان نامزد حزب خود در حال رقابت هستند.

مخالفت ۷۰ درصد آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

کلیدواژه